Waarom een barbecue blog schrijven?
Waarom een barbecue blog schrijven?
Vic(toria) volgt een cursus 'blogs schrijven'.
Barbecue en gourmet feesten aan huis
Waarom ik graag blogs wil (leren) schrijven? Dat zal ik eens even uit de doeken doen. Maar voordat ik dat doe, wil ik even teruggaan naar vroeger. Samen met mijn man ben ik al meer dan 30 jaar eigenaar van A-Z Barbecue Service te Sevenum. Ons bedrijf verzorgt sinds 1986 barbecue- en gourmetparty’s aan huis. Voor die tijd best vooruitstrevend. Ik ben, al zeg ik het zelf, van vele markten thuis. Begonnen als thuistelefoniste nam ik de bestellingen aan en daarnaast hielp ik in het weekend mee in de productie. Doordeweeks werkte ik bij de ABN-Amro bank op kantoor. Later, vanaf de geboorte van mijn 2e en tevens laatste kind, heb ik me helemaal toegelegd op de financiële administratie. Dat was aan mij wel toevertrouwd. Zowel de debiteuren- als de crediteurenadministratie werden door mij met argusogen bekeken. Iedere vrijdag, stipt om 2 uur, deed ik verslag aan mijn man over de cijfers. ‘Hoe staat de zaak ervoor, wordt er winst gemaakt, moeten we de kosten gaan beperken of juist meer gaan investeren?’ De balans werd dan letterlijk en figuurlijk opgemaakt.
Barbecue blog pagina
Nu, zo’n 35 jaar later, is er veel veranderd. Social Media deed 10 jaar geleden haar intrede. Op dat vlak ben ik momenteel werkzaam. Facebook werd mijn 1ste project op onlinegebied. Om goed beslagen ten ijs te komen, had ik me destijds ingeschreven voor een cursus Social Media. Ik weet nog dat mijn toen15-jarige zoon, heel verbaasd opperde: “Mam, zijn daar cursussen voor dan?” De jeugd kan zich een leven zonder computers niet voorstellen. Mijn man en ik komen nog uit de oertijd, waar pen en papier én een goed geheugen onze enige houvast waren. Na Facebook opgezet te hebben bracht ik online de krant rond middels onze nieuwsbrieven. Dat vond ik erg leuk om te doen. Maar inmiddels is er een andere bezigheid binnen A-Z Barbecue Service op mijn pad gekomen. ‘Wat dat dan?’, hoor ik je denken. Gaat het lichtje al branden? Inderdaad, het is tijd voor een eigen blogpagina. Vanuit zakelijk oogpunt kun je als bedrijf niet achterblijven. Je moet gewoon met de tijd mee, dus bloggen. Of je nu wil of niet.
Creatief met letters
Onze vindbaarheid op Google moeten we als bedrijf koesteren. Daar draagt een goede blogpagina aan bij. ‘Is dat dan de enige reden om te gaan bloggen?’, hoor ik je denken. Nee, voor mij niet. Ik houd ervan om verhalen te schrijven. Vooral over mijn gezin, over mijn belevenissen met de hond, over mijn hobby’s én uiteraard over de zaak. Via de A-Z blogpagina kan ik mijn creativiteit kwijt. Hopelijk levert het ook nog wat extra knaken op. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Leuk toch! Waarschijnlijk is nu wel duidelijk waarom ik blogs wil (leren) schrijven. Ik heb er zin in. Tot schrijfs!